Je browser lijkt geen JavaScript te ondersteunen of JavaScript is uitgeschakeld. Dit kan problemen en onverwacht gedrag in de applicatie veroorzaken. Upgrade je browser of schakel JavaScript in.

Referenties | MyMentality

Referenties

myMentality combineert inhoudelijke GGZ kennis dankzij de betrokkenheid van zowel cliënten, behandelaren als ervaringsdeskundigen met innovatieve software ontwikkeling. Door de lijnen met de instelling kort te houden kunnen wensen snel en flexibel worden uitgevoerd.


GGZ Westelijk Noord-Brabant lanceert cliëntenportaal 'MijnGGZWNB'
”we willen toe naar meer regie voor de cliënt“


GGZ Westelijk Noord-Brabant (GGZ WNB) lanceerde begin dit jaar haar cliëntenportaal: MijnGGZWNB. Het cliëntenportaal ondersteunt cliënten tijdens hun behandeltraject. Op dit moment bevat het voornamelijk behandelgerichte functionaliteiten en zorggerelateerde informatie, zoals online behandelingen, dagboeken, dossier en afspraken.

Patrick Knapen Lid Raad van Bestuur GGZ WNB
Patrick Knapen
Lid Raad van Bestuur GGZ WNB

”De komst van MijnGGZWNB geeft meer eigen regie aan de cliënt.“ vertelt Patrick Knapen, Raad van Bestuur GGZ WNB. ”Clienten hebben nu niet alleen inzicht in hun behandeltraject, maar krijgen op deze manier een groter aandeel en toenemende verantwoordelijkheid in hun eigen behandeling.“

Bij de totstandkoming van het portaal zijn zowel cliënten, behandelaren als ervaringsdeskundigen actief betrokken. Er is gestart met een pilot bij één van de FACT-teams van GGZ WNB.

Cliënt: ”Het is fijn dat we vanaf het begin betrokken zijn bij de ontwikkelingen van het Cliëntenportaal. Ik kan nu zelf nakijken wanneer er een afspraak is gepland als ik wat in de war ben.“

MijnGGZWNB

Het digitale portaal MijnGGZWNB geeft cliënten inzicht in hun behandeling. Cliënten krijgen inzage in hun behandelplan, afsprakenoverzicht en betrokken zorgverleners. Cliënten kunnen zelf aan de slag door vragenlijsten te beantwoorden en hebben toegang tot eHealth modules, zoals trainingen in het kader van leefstijlbegeleiding. Daarnaast is het portaal een betrouwbaar punt voor relevante informatie, bijvoorbeeld over ziektebeelden en lotgenotengroepen.

”De kunst is om het cliëntenportaal zo in te richten dat het voor alle doelgroepen van de organisatie bruikbaar is“, zegt Evelijn Robbemond, projectleider Cliëntenportaal en eHealth van GGZ WNB.

Doordat cliënt en behandelaar een foto aan hun profiel kunnen toevoegen, vergroten zij de onderlinge herkenbaarheid en blijft het contact persoonlijk, ook 'online'. Op dit moment hebben cliënten tot een maand na het afsluiten van hun behandeling toegang tot MijnGGZWNB, zodat zij ook na de behandeling nog informatie kunnen nalezen.

“Het portaal is leerzaam, handig en overzichtelijk,“ vertelt ervaringsdeskundige Angela van Dongen. “Mijn eigen ervaring is, dat ik tijdens mijn behandeling weinig zicht had op hoe het traject zou verlopen. Het cliëntenportaal draagt voor cliënten écht bij aan een veel beter zicht op de zorg.“

MijnGGZWNB onderscheidt zich door de vele koppelingen met andere applicaties, zoals het xmCare EPD, ROM en eHealth. De infrastructuur die is gebouwd biedt meer mogelijkheden, zodat in de toekomst gemakkelijk functionaliteiten aan het portaal kunnen worden toegevoegd.

September 2015


© myMentality VOF | 2014 - 2018 | onderdeel van Turn2media